Direktlänk till inlägg 1 april 2015

Min gamla svenskalärare hade blivit tokig!

Av Anita - 1 april 2015 14:40

Jag har läst en del inlägg på några bloggar här på sajten. Det skrevs i chattsplåket, vilket åtminstonde jag tycker är trist. Jag menar hur ska dagens barn kunna lära sig stava de svenska orden?Jag påstår inte att jagstavar alla ord rätt, och dessutom vet jag med mig, att jag snubblar med fingrarna på tangentbordet, och ibland tycker jag det blir för jobbigt att gå tillbaka och rätta till felen. Det beror på störstya delen av att  andra stroken faktuiskt tog en del av min högerhand också!

 
 
Ingen bild

Inge Minne

1 april 2015 15:19

Det duger så bra det du skriver. Det är rätt sunt att inte hålla på och rätta. Det behöver faktiskt inte vara så perFeCkt heeela tiden...

Anita

1 april 2015 15:52

Dum måhända jag är, men inte dummare än att jag förstår din sarkasm. Dock är jag inte så säker på att din felstavning var avsiktlig! Kanske trampade jag dig på tårna nu?

 
Ingen bild

Inge Minne

1 april 2015 17:37

Nä nu ska vi inte vara "sånna". Tyckte bara att du förtjänade en kommentar för ditt initiativ.

Javisst, jag är kass på att stava ibland, precis som många andra och perfekt stavas förstås perfekt.

Ha en glad påsk!

Anita

2 april 2015 10:47

Tackar för din kommentar. Tycker i stort sett det slarvas alldeles för mycket i dagens skola!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - 20 maj 2015 15:28

Jag önskar jag kunde säga så här,"Oj, vad mätt jag blev!" Men det tror jag inte har hänt, mer än en gång detta året!Nej, oingenting är gott. Det händer ju då och då att jag försöker äta lite alla fall, men, när man bara känner att  tuggan, bara växer...

Av Anita - 28 april 2015 14:58

Jag  hart förfstått att min yngsta son inte mår speciellt bra, och det känns som det är mitt fel. Givetvis mår inte hellr jag speciellt bra då! Jag är så räd han tror att jag svek honom Om man är utomstående,. och tittar på vad som hände, kan man lät...

Av Anita - 25 april 2015 19:20

Känner mig nästan lite lurad   nu efter denna veckasns V75āns avslutning. För en gångs skull, blev det en rejäl utdelning, drygra 3mille!Jag hade gärna varit utan, mina två veckor på rads sjuor som jag satt, för i dag lyckades jag inte med bedriften ...

Av Anita - 22 april 2015 13:32

Hur ska man definiera kärlek egentligen? Kärlek kan ju vara många olika saker faktiskt. Kärlek kan vara så lika, men ändå så olika! Jag, känner en enorm kärlek för mina barn, kärlek, för mina husdjur, kärlek för mannen som stått vid min sida, från fö...

Av Anita - 14 april 2015 12:29

Tyvärr har jag nu fått lära nig att man måste nog  vara ofelbar för att sluta röka. En siongelpappa(basra det ja!) bara BESTÄMDE sig för att sluta, SÅ LÄTT ÄR DET. JA OM AN ÄR OFELBAR, MEN DET ÄR INTE JAG _Jag har heller inte allla kroppsfunktionerna...

Skapa flashcards